Fandom

Űrdongó (G1)

716pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Űrdongó névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Űrdongó (egyértelműsítő).
Űrdongó in Marvel Comics.jpg
Bumblebee.jpg
Goldbug.jpg
Bumblebee2.jpg
Bumblebee3.jpg

Bumblebee

Világ: Generation 1

Állampolgársága: Autobot
Alcsoport: Színlelő
Rendeltetése: Kémkedés
Első Megjelenés: -

"Kicsi a bors, de erős."

Jellemzése: Szerkesztés

Űrdongó az Autobotok kisöccse. Pici, mohó és gyakran csipkelődő társaival. Ennek ellenére nyilvánvalóan bálványozza a nagyobb robotokat, különösen Optimust és Portyázót. Hírvivőként sok hasznát veszik, s ártalmatlannak látszó külseje miatt felderítőként azok a veszélyes zónák is bejárhatók számára, ahová más járművek nem merészkednének. Viszonylag kis termetének köszönhetően ha szükséges, olyan útvonalakat is használhat, amelyek mások számára járhatatlanok. Mivel állandóan bizonyítani akar társai előtt, gyakran túlságosan veszélyes helyzetekbe sodorja magát.

Képességei: Szerkesztés

Még a leghatékonyabb Autobotokhoz képest is 18-szor nagyobb hatásfokkal képes kihasználni üzemanyagkészletét, s emiatt Űrdongót gyakran segélyforrásnak is nevezik. Neki van a legélesebb látása az Autobotok között: tiszta időben akár 80 km távolságból is képes észlelni egy 10-szer 10 cm-es tárgyat. Rendkívüli alkalmazkodó képességének köszönhetően munkája egyedülállóan fontos víz alatti felderítésnél és mentő akcióknál.

Gyenge pontja: Szerkesztés

Űrdongó a leggyengébb fizikumú, a legsérülékenyebb Autobot, s ezt hajlamos inkább elkendőzni, mintsem tudomást venni róla.

Története Szerkesztés

Rajzfilm Szerkesztés

Képregény Szerkesztés

Játékfigura Szerkesztés

Érdekességek Szerkesztés

Űrdongó egy nagy csata után, mikor is súlyos sebeket kapott és egyetlen megoldás az átalakítás volt, aranybogár néven lett ismert (legalsó kép).

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki