FANDOM

Japánban Transformer: Superlink néven futott.

Az Energon sorozat az Armada' folytatásaként jelent meg, nem egy teljesen újraindított Transformers kontiniutásként. Tíz évvel az Armada vége után játszódik, egy nem túl hosszú Kibertroni és Földi békeidő kezdetén. Két nagyobb ellenfél tér vissza, Megatron (Armada) és [[Unikron], aki az 1986-os G1 sorozat után az Armada sorozatban tűnt fel újra.

3D cel shaded technikával készült, így ötvözi a 3D-s Beast Wars/Beast Machines képi megjelenítést a Robots in Disguise hagyományos rajzolt technikájával.

A történet 10 évvel a Micron Densetsu (Armada) után játszódik. A Cybertronok és a Destronok békét kötöttek, és minden erejükkel igyekeznek újjáépíteni Cybertront. Ám mindeközben Unicron maradványaiban életre kel annak egy korábbi áldozata, Alpha Q, aki Terrorconok hadait küldi ki az Univerzum legfőbb energiaforrását, Energont kutatva. Később csatlakozik hozzájuk pár rebellis Destron is, ám nem sokkal ez után már harmadik frakcióként lopják az Energont. Vezetőjük a jól ismert Galvatron. De persze nincsenek a jófiúk sem messze, a Cybertronok Grand Convoy vezetésével kitartóan védelmezik az embereket és az energiakészleteiket. Sok új szövetségesre lelnek időközben, de ellenségeik is gyarapodnak, ám ez nem tántoríthatja el eme bátor harcosokat céljuk a béke elérésében.

Az igazat megvallva a történet nagyjából ennyi is, ami eléggé szomorú, tekintve, hogy a sorozat a Transformers 20. évfordulójára készült. Mindemellett viszont bravúr, hogy 52 epizódot megélt a sorozat. Egyesek a történelem legrosszabb Transformers szériájának tekintik - nem is ok nélkül. A grafika a normál rajzot elegyíti a komputer animációval - bár pár esetben CGI helyett simán rajzolt, de nagyon kifinomult képsorok is előbukkannak -, ami kezdetnek nem rossz, mindemellett nagyon összecsapott lett, néhol még a textúrák is hiányoznak. A robotok arcán jóformán semmi érzelem nem látható. Próbáltak régről, az első sorozatokból ismert karaktereket visszahozni, de ezek többnyire rossz ötletnek bizonyultak. A történet vonalvezetése nagyjából lineáris, igazából nagyobb mellékszálak nincsenek, az új karakterek múltjáról vajmi keveset tudunk csak meg. A zenékkel, szinkronhangokkal nincsen baj, azok jók, a szöveg viszont gyakran sablonos - de az amerikai verzió olykor se-füle-se-farka zagyvaságai mellett még így se olyan rossz.

Külön megemlíteném még az egyik epizódot, amely minden Transformer széria 500. epizódja, tartalma egy könnyed, humoros küzdőverseny - bár nagyon sűrűek az események. Tekintve, hogy Magyarországon ezt a Transformer sorozatot vetítették először, nyugodtan ki lehet jelenteni: rossz startot vett itthon. Viszont szerencsére nem lehet levonni ebből a sorozatból messzemenő következtetéseket.

Season 1Szerkesztés

1. Cybertron City
2. Energon Stars
3. Scorponok
4. Megatron's Sword
5. The New Cybertron City
6. Megatron Resurrected
7. Megatron Raid
8. Starscream the Mysterious Mercenary
9. Battle of the Asteroid Belt
10. Energon Tower
11. The Legend of Rodimus
12. Crisis in Jungle City
13. Kicker Beware
14. Energon Grid
15. Rodimus: Friend or Foe?
16. Go For Unicron
17. The Return of Demolishor
18. A Tale of Two Heroes
19. Battle Stations
20. Alpha Q: Identity
21. Shockblast: Rampage
22. Survival Instincts
23. Each One Fights . . .
24. Unicron Unleashed
25. Open Fire!
26. Ripped Up Space
27. Team Optimus Prime
28. Protection
29. Imprisoned Inferno
30. Jungle Planet
31. Bulkhead
32. Farewell Inferno
33. Scorponok's Scars
34. Crash Course
35. Omega Supreme
36. A Heroic Battle
37. The Power
38. Optimus Supreme
39. Unicron Perishes
40. Ambition
41. Wishes
42. Galvatron
43. Breakthrough!
44. The Omega Train

Season 2Szerkesztés

45. Decepticon Army
46. Ironhide Team
47. Formidable
48. Galvatron Terror
49. Destructive Power
50. Spark
51. The Sun

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki