FANDOM

Optimusz robot mode in Marvel Comics.jpg

Klasszikus Optimusz robot-üzzemmód a Marvel képregényben

Optimusz vehicle mode in Marvel Comics.jpg

Klasszikus Optimusz kamion-üzzemmód a Marvel képregényben

Optimus Prime, Orion Pax, Optronix
Olasz megjelenés: Commander
Japán megjelenés:

  • Convoy - Konvoj
  • Star Convoy - Csillag Konvoj
  • G2 Convoy - G2 Konvoj
  • Battle Convoy - Harci Konvoj

Világ: Generation 1, Beast Era

Állampolgársága: Autobot
Alcsoport: Erőváltók
Rendeltetése: Autobot Fővezér, Konvoj, Legfelsőbb Parancsnok
Komponens:

Első Megjelenés:

  • Marvel Comics: Transformers (G1) 1. szám

"Minden gondolkodó lénynek joga van arra, hogy szabad legyen."

Jellemzése Szerkesztés

Ha ember volna, Optimusz orvos, mérnök, tanár vagy hadvezér lenne - ám a Kibertronon ezek a szakmák nem léteznek. Így hát a tudományát arra használja, hogy magát és társait javítsa, egyre jobbá tegye. Az Autobotok között senki sem olyan erős és intelligens, mint ő. Számára minden élőlény egyformán fontos, beleértve a föld lakóit is. Optimusz lankadatlanul folytatja a harcot az összes Álca legyőzéséért.

Képességei Szerkesztés

Optimusz fővezér kétezer tonna felemelésére képes. Lézerágyújával halálos pontossággal eltalálja a húsz kilométer távolban elhelyezkedó célt. Antennája révén 30 kilométeren belül valamennyi Autobottal kapcsolatot tud teremteni.

Mivel Optimusz fővezér valójában három modulból áll, mindegyik modul a másik kettőtől függi külön-külön nem képesek muködni. Maga az Optímusz modul a legkitartóbb: túl tudja élni a másik két alkotóelem pusztulását, de ha 8t éri végzetes károsodás, a másik kettőnek is befellegzett. Optimusz másik sebezhető pontja az, hogy mindig a mások biztonságával törődik.

Története Szerkesztés

Rajzfilm Szerkesztés

Képregény Szerkesztés

A kibertronon adat feldolgozóként volt beosztva, a háború elején.Sentinel fővezér halála után az Autobot tanács őt választotta ki a Mátrix hordozására. Ezelle gyütt a fővezéri cím tulajdonosának.

Játékfigura Szerkesztés

Átfestve megjelent, mint Ultra Magnus (G1), Szuper Ginrai, Ostor (RID), Thunder Clash, valamint Optimusz Fővezér (G2), Konvoj, Nukleon Küldetés Konvoj, Újrafelhasználva megjelent, mint God Ginrai.

Optimus Prime (G1).jpg

Klasszikus Optimusz a Dream Wave által

Optimus Prime (G1 Powermaster).jpg

Erőmester Optimusz a Dream Wave által

Eltérések Szerkesztés

Optimusz Fővezér névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Optimusz Fővezér (egyértelműsítő).
Konvoj névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Konvoj (egyértelműsítő).
Fővezér névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Fővezér (egyértelműsítő).
Optimusz névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Optimusz (egyértelműsítő).

ko

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki