FANDOM

Sokkoló névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Sokkoló (egyértelműsítő).
Sokkoló - Shockwave in Marvel Comics
Shockwave

Shockwave

Világ: Generation 1

Állampolgársága: Álca
Rendeltetése: Hadműveleti parancsnok
Első Megjelenés: -

"Tiszta fejjel gondolkozz a piszkos munka előtt."

Jellemzése: Szerkesztés

Az Álcák közt leginkább Sokkoló tetteit jellemzi a hideg, kiszámított brutalitás, amit az ember egy géplény sajátjának tekint. A csatában nem valami vérgőzös indulat vezérli, hanem egy tudós probléma-megoldó hideg gyakorlatiassága. A kérdés mindíg ez: hogyan használhatná képességeit a leghatékonyabban ahhoz, hogy minnél több Autobottól szabaduljon meg? A választ sajnos túl gyakran meg is találja.

Megatronnak az Álcák fölötti uralmát megkérdőjelezi, de nem saját önös érdekeiből, hanem mert logikai áramkörei ezt diktálják. Úgy érzi, hogy Megatron mindent elsöprő hódító szenvedélye az Álcák hátrányára van. Sokkoló szerint előbb-utóbb úgyis az övé lesz a hatalom, hiszen az ésszerűség és a logika ezt kívánja.

Képességei: Szerkesztés

Az Álcák közt Sokkoló ereje csupán Megatronéhoz fogható.

Elektromágneses ereje folytán sugárfegyver-üzemmódban sokféle energianyalábot képes kibocsájtani: nagy energiájú robbanó gamma-sugarakat, röntgen-sugarakat, melyek segítségével szinte mindenen keresztüllát, vakító fénnyalábot, infravörös-sugarakat és olyan rádióhullámokat, melyek az ellenséges adásokat is blokkolják.

Sokkoló sugárfegyver-üzemmódban is megörzi robot-méreteit: több, mint tíz méter magas. Mindkét üzemmódban képes repülni a lábában illetve a sugárfegyver agyában található gyorsítók segítségével.

Gyenge Pontja: Szerkesztés

Üzemanyag-fogyasztása túl nagy, bár ezt a gondot néha megoldja a testébe szerelt apró nukleáris erőmű, mely rádióaktív üzemanyagot állít elő számára.

Tiszta logikára épülő észjárása általában előny, de néha megzavarodik az érzelmi és ösztönös megnyilvánulásoktól, főleg, ha emberi lénnyel kerül kapcsolatba.

Története Szerkesztés

Sokkoló, mióta kirobbant az Álcák és Autobotok közti polgárháború, mindvégig valahogy különc volt a két fél között.

Az egyik Álca támadáskor azt színlelte, hogy az űrhajón marad, arra az esetre, ha támadásukat visszavernék.

Miután Az autobotokkal együtt néhány álca is lezuhant a Bárkával a Föld bolygóra, Sokkoló vérebként utánnuk vetette magát a Földre, hogy kivizsgálja a történteket..

Valamennyi Álca és Autobot ott hevert a Bárkán öntudatlanul.

Útközben azonban sugárzási zónákon haladt át, amelyek eltérítették az irányítórendszerét.

A Bárka földetérésével pont ellentétes bolygóoldalon landolt egy olyan területen, amelyen hatalmas, szénvegyületekből álló lények éltek (ezek voltak a dinoszauruszok).

Mielőtt Sokkoló átprogramozhatta volna magát - a Bárka, amely akkor még működött valamennyire - öt autobot harcost küldött, hogy tartóztassák fel.

A Bárka az alapprogramnak megfelelően úgy alakította ki a harcosokat, hogy azok képesek legyenek felvenni az adott területen uralkodó életforma alakját.

Ezek voltak a Dinobotok.

Sokkoló összefutott a Dinobotokkal, akik nem hagyták cserben a küldetésüket kijelölt Bárkát, és az autobotokat, nagy harc, és önmaguk feláldozása árán legyőzték Sokkolót, legalábbis egy időre, mivel egy iszap gödörbe zuhantak vele együtt, és deaktivált állapotban 4 millió évig feküdtek öntudatlanul.

Rajzfilm Szerkesztés

Képregény Szerkesztés

Játékfigura Szerkesztés

Érdekességek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki